torsdag 22. april 2010

Box Home med internasjonal omtale

Jeg har tenkt å driste meg til å mene noe om Kåfjord boksen, bedre kjent som Box Home. Driste meg fordi jeg vet dette har vært, og er, en omdiskutert boks. Elsket av noen, hatet av andre. Men i Kåfjord har vi altså Box Home, til odel og eie, og med et stort potensiale for framtidig bruk vil jeg si. Vi vet at opplevelsesnæringa bare vokser seg større og større. Det handler ikke lenger bare om reiselivsopplevelser. Jakten på den spesielle opplevelsen søkes i alt vi gjør, også når vi handler på Coop, eller tar trikken i Oslo. Da blir det ikke feil å si at vi med Box Home har noe ganske spesiellt å spille på. Hvis vi velger å se Box Home inn i framtida, og legge bak oss den debatten som kom da boksen ble hentet inn til Kåfjord. Jeg kom over en film i går, som presenterer Sami Rintala, mannen bak Box Home, og Box Home med sin plassering i Kåfjord. Filmen ligger ute på siden til Global Award for Sustainable Architecture www.global-award.org/content.htm under Tv documentary. Jeg ser at det ligger en markedsføringsverdi for Kåfjord i denne filmen. Det håper jeg også de av dere som ikke har et godt forhold til boksen, også gjør. Det skal være lov til å ha sterke meninger om boksen, men der er alltid to sider i en sak. Jeg velger å se mulighetene som ligger i bruk av Box Home. I dag er det et av kommunens Grendeutvalg som disponerer Box Home, som forøvrig er plassert nede på fergekaia. Jeg håper vi snart vil få se mye aktivitet knyttet til boksen. Kanskje skulle jeg ha flyttet kontoret mitt inn i boksen? :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar