torsdag 21. oktober 2010

Å ta et standpunkt

Å ta et standpunkt i en sak er ikke alltid like lett, og har i dag gitt meg noe å gruble over. Det handler selvfølgelig om reiseliv, og om reiselivets framtid i vår region Nord-Troms. Jeg har nevnt tidligere at det foregår en prosess for ny destinasjonsstruktur i Troms, og jeg er så heldig at jeg får lov til å delta i denne prosessen. Men selv om oppgaven engasjerer meg, gir den også noe å tenke på. Hva er den beste framtidige modellen som skal sørge for at det offentlige kan ivareta sine oppgaver på en god måte (for næringa) og motsatt? Det er utrolig mange meninger i denne saken, og en nokså uoversiktlig masse å skulle nøste opp i. I dag endte jeg opp med å endre standpunkt i en sak fra et møte i går, og jeg fattet (for min egen del) en ny beslutning i saken. Når reiselivet skal debatteres i neste uke, vil jeg nok holde på dagens beslutning om at definisjon av oppgaver i første runde er en bedre start enn å se på modeller.

"Beslutninger er noe en sjef må treffe når den informasjonen han har, er så ufullstendig at svaret ikke gir seg selv." (ukjent)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar